Logitech MX Revolution

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech MX Revolution op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

fototol 03-11-2011
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

eerst het goede: Het is een muis die prettig in de hand ligt, en doordat hij steeds op het laadstation ligt is de accu altijd vol. Voor de rest is het een rotmuis want hij muist heel vaag! En de stand tussen zonder-klikje-scrollen en met-klikje-scrollen wisselt zonder aanleiding en op ongelegen momenten. Als je een nauwkeurige muis wilt moet je deze beslist niet kopen!

Rookie66 09-09-2010
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Deze muis op 22-6-2008 aangeschaft voor €70,-. Na zo'n 2 jaar begon de accu indicator problemen te vertonen. De mate waarin de accu is opgeladen werd verkeerd aangegeven. Dus bijvoorbeeld accu vol, maar de indicator springt op rood en de Logitech Setpoint software geeft op je scherm weer dat de accu bijna leeg is. Zeer storend...de muis helemaal ontladen, uitzetten en weer laten opladen in de oplader verhielp het probleem dan weer een paar dagen. 6 september heb ik het probleem aangemeld bij Logitech. De MX Revolution wordt niet meer geproduceerd dus kreeg ik, na via de website een aantal gegevens door te hebben gegeven m.b.t. de defecte muis, gratis de nieuwe Logitech Performance Mouse MX Performance toegestuurd welke ik 8 september thuis ontving. Een uitstekende service dus van Logitech! En ik heb nieteens de defecte muis hoeven opsturen! De Performance MX zal ik later reviewen, afwijkende is dat deze niet meer oplaadt middels een cradle maar via een USB kabel. Waarschijnlijk is hiervoor gekozen omdat opladers wel eens voor problemen zorgen....en accu's gaan tegenwoordig veel langer mee. De Performance licht lekker in de hand, het goede van de MX 1000 en de MX Revolution lijken wat dat betreft gecombineerd te zijn.
Ps: ondanks de defecte muis geeft ik de betrouwbaarheid een 7 gezien de uitstekende service van Logitech.

Mustang5.0 20-03-2010

Super echt super.
De service van Logitech.
Als je goed leest krijg je 3 jaar garantie van Logitech, de winkel ( vobis ) waar ik mijn vorige muis kocht gaf aan geen garantie meer te verlenen.
2 jaar was net niet voorbij, dus ik denk ik neem een poging om met Logitech zelf te bellen.
Die vertelde mij, het klopt niet meneer, die winkel moet u gewoon ook 3 jaar helpen, maar wij doen niet moeilijk.
Mijn vorige muis liet de coating van los, en nu mocht ik een andere uitzoeken.
Het model wat ik had ( MX 1000 ) bestond ondertussen niet meer, kreeg de keuze uit 2 andere ( ik heb gekozen voor deze MX-Revolution )
2 dagen later binnen.
Echt top, de muis heb ik ondertussen een paar maanden, pracht ding en werkt perfect.

Lauwrence 19-11-2009

Waardeloos duur prul.

Uit frustratie over de Mighty Mouse bij mijn Mac had ik deze Logitech aangeschaft.

Eerste paar maanden geen problemen gehad, scrollwheel werkt goed, geen enkele opmerking over de technische degelijkheid ervan.

Echter.. een muis van tegen de 100,- verwacht ik van deze niet ineens coating begint los te laten met ophoping van vuil en blootkomen van een glad oppervlak tot gevolg.

Uiteraard na verlopen garantie en zie dan maar eens voet aan de grond te krijgen bij Dixons, daar koop ik dus ook niet meer.

maarten120 02-11-2009
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

De muis is heel prettig om mee te werken maar !!!!
het vrijloop systeem van het scrollen werkte al heel snel niet meer terug naar de winkel gegaan en een Logitech Performance Mouse MX gekocht deze is wel super

gijsiehaha 11-08-2009

1 woord: super
we hebben de logitech MX revolution nu zo ongeveer 1,5 tot 2 jaar. Alles werkt en doet het nog even goed als eerst. Alleen zal de accu heel iets verminderen naarmate de tijd, maar dat is amper te merken.

janch 08-08-2009
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Twee weken geleden kocht ik deze muis op aanraden van een verkoper bij Mediamarkt. Na het uitpakken gelijk opgeladen en in gebruik genomen. Hij ligt wel lekker in de hand en vooral het scrollwiel vind ik handig. Het openen van een zoekvenster vind ik soms irritant omdat het nogal eens per ongeluk gaat.

Helaas gaat deze muis er weer gelijk uit. Omdat de accu bijna leeg was zette ik hem in de oplader en zag hoe het opladen begon. Verder kwam het helaas niet. Het oplopende rijtje groene ledjes verscheen 2x achtereen en vervolgens verscheen er een nerveus rood knipperend ledje en werd er niet meer opgeladen. Van alles geprobeerd, stekker andersom in het stopcontact, knopje onder de muis op off maar de MX Revolution blijft het vertikken. Na googelen op Internet kwam ik er achter dat dit euvel nogal eens werd gemeld. Hoezo Revolution? Mijn idee van een revolutie is toch wat anders, zeker gezien de prijs!

fototol 20-03-2009
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Deze muis heb ik ongeveer een jaar in gebruik. Het is een van de grootste miskopen van mijn leven, en zeker die de meeste ergernis oplevert. Eigenlijk moet ik hem weggooien en iets nieuws kopen - (maar welke dan?)
Waarom:
1) Hij maakt vaak geen verschil tussen één keer klikken en dubbelklikken, als ik één keer klikt denkt hij dat ik dubbelklik en opent hij de file.
2) Tekst selecteren: bijna onmogelijk om hem op een bepaalde letter te krijgen, hij selecteert heel erg onnauwkeurig en erg willekeurig.
3) Het geweldige scroll-wiel (maar niet heus dus) heeft een wil uit zichzelf: dat verandert van klikken in glijden op zuiver willekeurige momenten, super irri!
Denk niet dat ik niet geprobeerd heb om dit in de software te veranderen of aan te passen, daar ben ik vele uren mee bezig geweest, uiteaard de nieuwste updates geïnstalleerd, niets heeft enige verbetering gebracht! Op een gegeven moment dacht ik dat ik de oorzaak gevonden had: een andere logitech muis in de buurt, ook met zo'n zendertje. Zouden die soms met elkaar storen? Maar nu ik die andere uitgezet hebt blijft het probleem. Dus maar naar de winkel en een nieuwe muis kopen??????????? ik word gek van dit ding!

Nappy 03-03-2009
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Enorm geklooid om ding geinstalleerd te krijgen, bleek usb.inf niet op laptop te staan.
Toen dat was opgelost een zeer fijne muis erbij.
Opladen is makelijk en muis gaat goed lang mee op een lading.
Superscrolwiel is effe wennen maar zwiepen gebruik ik steeds meer
Zoekknop begint ook te wennen :)
Applicatie switch met duim gebruik ik niet vaak is ook wennen.
Voor de rest doet het overal op en ligt goed in de hand

TIP je kunt per applicatie instellen hoe de scroll zich moet gedragen en wanneer van klik naar vliegwiel om moet.

JBerkien 02-02-2009
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Ik heb de muis reeds lange tijd en vind hem echt fantastisch. Het scrollen met het vliegwiel werkt echt heel erg gemakkelijk en snel. Ook de extra knoppen zijn heel erg handig. Een enkele verbetering die ze hadden kunnen uitvoeren is de USB dongle die is nog wat aan de grootte kant, bij andere Logitech muizen hebben ze daar al de dongle bij die nog maar een halve centimeter uit de UBS poort steekt, perfect voor bij de laptop dus. Buiten dit een perfecte muis en een echte aanrader dus.

MLTheunissen 03-01-2009
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Heb deze muis nu een paar dagen tot mijn beschikking en ik moet zeggen dat hij me tegenvalt. Hij ligt niet bepaald lekker in de hand (geen ondersteuning voor de pink en het duimwiel zit soms ook in de weg). Verder zitten de knoppen boven het duimwiel op een onlogische plek en zitten ze te hoog.

Het scroll vliegwiel is wel zeer handig en dat de muis makkelijk oplaadbaar is, is ook zeer handig. Zodra echter de Logitech Cordless Desktop Wave Pro met Qwerty-toetsenbord uitkomt in Nederland ga ik voor die set. Die muis heb ik al eens in mijn handen gehad en voelt echt heerlijk aan. Die is tevens oplaadbaar.

HereIsTom 28-12-2008
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Ik heb deze muis nu ruim een jaar en bevalt prima!
Accu gaat lang mee, bij regelmatig gebruik zo'n 10 dagen en opladen gaat makkelijk met de bijgeleverde oplader.
Hij ligt goed in de hand en de extra (functies) knoppen zijn ook handig.
De kleine draadlose USB stick kan je makkelijk in elke USB stoppen en zit dan niet in de weg.

Berkel 18-12-2008
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Heb de nieuwe MX Revolution muis aangeschaft wegens de goede beoordelingen(?)
Nou, een gamersmuis is het absoluut NIET!!
Geef me dan de oude en vertrouwde MX1000 van Logitech,vele malen beter daar de Revolution, bijzonder traag is in verhouding tot wat deze presteert. Ik had (gezien de prijs!!) dan wel iets anders verwacht.
Ik twijfelde in eerste instantie of het wel aan de muis lag afgelopen week, daar ik een regelmatig gamer bent online, maar nu weet ik het zeker. Ik zou deze hiervoor niet willen aanraden. Jammer gezien de prijs en uitstraling. Toch wel iets meer verwacht!

WD1946 14-09-2008
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Na het lezen van div.reviews op de kieskeurig site,is mijn keus op de MX Revolution van logitech gevallen.
Deze muis voldoet aan al mijn verwachtingen,hij ligt zeer goed in de hand,en de meegeleverde software is zonder meer goed te noemen,het is daardoor mogelijk om met deze software de andere microsoft Progr.met
andere snelheden van de muis te gaan bedienen.
Een ander positief item is de lange levensduur van de ingebouwde lithium batt.na eenmaal te zijn opgeladen is werkings periode van de batt. ongeveer 10 tot 15 dagen bij normaal comp.gebruik.
Voor die gene die het interessant vinden om te weten,
als het lampje op de muis rood gaat branden,moet je de muis in de oplader doen,de oplaad tijd is ongeveer
2 Uur.
Alles samenvattend dit is een goede koop,ben ook zeer tevreden.

mZlf92 03-05-2008
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Een zeer goede muis. Totaal geen problemen mee. Ook op Vista werk het scrollwieltje op de zijkant perfect samen met tussen vensters schakelen.
De muis ligt zeer goed in de hand en gaat toch 15 dagen mee zonder op te laden.
Een echte aanrader.

Mr H.S. 15-01-2008
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Wat een slechte muis, dit is mijn derde,twee heb ik weer in kunnen ruilen bij de winkel,gelukkig hebben die een prima service,maar nu ben ik het zat en koop een andere,de accu is na een uur op,en opladen lukt niet meer,wat een onding!

Mark L 27-08-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Bij mij hapert ie ook al heel lang, nu heb ik de usb receiver in mn scherm gestoken en hapert ie niet meer. Ook draait mn wieltje bovenop niet meer door in free flight.

Nee voor de prijs van deze muis had ik iets meer kwaliteit verwacht. Ook geen software updates van Logitech.

MikeV 17-08-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Een leuke eye cather die lekker in de hand ligt, het scroll wheel werkt prettig, het scrollwheeltje aan de zijkant vind ik eigenlijk overbodig.

Maar bij de eerste keer dat ik 'm gebruikte heb ik 'm al vervloekt, zeer slecht ontvangst als de USB-ontvanger achter in de computer zit, aan de voorkant werkt alles perfect. maar ik vind niet dat, dat zo hoort voor zo overpriced product als dit, had er op z'n minst een USB- docking receiver bij gedaan die wel bij veel logitech toetsenborden zit, heb er nu zelf 1-tje bij besteld voor een paar euries.

watergast 06-08-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Vormgeving van de Logitech MX Revolution is prachtig. Daarnaast ligt het lekker in je hand. Verder is het heel simpel doormiddel van logitech setpoint je muis in te stellen.
Een minpunt vind ik is dat hij af en toe hapert. Maar dat kan ook aan de ondergrond liggen. Want ik gebruik namelijk een icemat. Daarnaast vind ik de batterijduur wel aan de korte kant. Maar of ik me daar aan erger. Niet echt.

Audiophile 29-07-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Te duur betaalde muis. Aardige gadgets en veel instellingsmogelijkheden, maar en zijn veel goedkopere muizen die de belangrijkste zaken ook kunnen.

Het befaamde scrollwiel werkt redelijk, maar niet meer dan dat. Vaak slaan de instellingen tijdens bv. het surfen op onverklaarbare wijze uit. Iets wat mijn inziens met de software te maken heeft en dat zijn zaken waarin Logitech denkelijk amper investeert. In de 6 jaar dat ik Logitech muizen gebruik, ben ik 1 á 2 keer een update van hun software tegengekomen. De auto-check op dit gebied zit er dus voor de sier.

Een ander probleem met het scrollwiel is misschien wel fysiek. Ik heb deze muis gekocht om vooral razendsnel weer naar boven te scrollen. Naar beneden gaat, gezien de kracht en snelheid die je met de wijsvinger kan zetten, heel goed en snel. Naar boven is het moeilijk om die tegengestelde beweging te evenaren. Het 1 en ander heeft ongetwijfeld ook met je eigen handen te maken, dus is niet alleen de schuld van Logitech.

O ja, de batterijduur is zeer bedroevend. Vergeet 'm niet vaak op de lader te zetten, want anders zit je een kwartiertje zonder. Gewone AA of AAA batterijtjes (oplaadbaar) hebben toch mijn voorkeur.

Om zijn hoge gadgetgehalte koop ik altijd Logitech. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de muizen van Microsoft (die ik op m'n werk gebruik) beter hun standaard taken vervullen en beter zijn gebouwd. Ook deze muis is geen blijvertje, dus de volgende keer bij de aankoop maar eens praktischer denken.

ricardo666 23-07-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Goede muis in alle opzichten.
Bovendien zit er prima software bij waardoor je elke knop een andere functie kunt geven.

Hij ligt bij mij wel perfect in de hand terwijl ik toch ook geen kleine handen heb ;]

Een aanrader!!!

freakyme102 19-07-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

ik heb deze muis nu bijna een week in mijn bezig.. ben wel tevreden over de werking... alleen voor mijn gevoel is die net iets te klein voor mij... ligt niet perfect in de vorm van mijn hand.. verder de bewegings snelheid en precisie is perfect.. tog voor de mensen met de wat grotere handen raad ik deze tog niet aan..

Brain Jansen 11-07-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Ben nu ruim anderhalve week in bezit van deze muis en combineer deze met een 4d steelpad. Ik ben zeer tevreden met deze muis. Hij is erg snel en nauwkeurig. Ook het tweede scrollwiel bied enorm veel gemak. Deze muis ligt ook erg goed in de hand. Dit alles maakt het tot een echte topper.

Ed van den Hove 19-06-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

Omdat deze muis ook op mijn werk gebruikt wordt en er dus zelf twee heb aangevraagd (ééntje voor op het werk en de andere voor thuis), werkt deze prima. Genoeg extra functie welke handig zijn in het gebruik.
Had ik dit maar eerder geweten !!!

Het enige nadaal ten opzichte van mijn vorige muis is, dat je het indrukken van het scrollwieltje niet kunt instellen (b.v. als dubbelklik functie).

Verder ligt hij lekker in de hand en is héél glijerig (beweegt lekker soepel over de ondergrond).

Een aanrader voor een ieder die last gaat krijgen van RSI.

R1Destroyers 15-05-2007
Geschreven voor: Logitech MX Revolution

ik heb deze muis 1 dag geleden gekocht en ik moet zeggen dat hij geweldig precies beweegd en erg fijn in je hand ligt, e als je de muis een aantal seconden niet gebruikt dan gaat de batterij indeicator lichtjes automatisch uit zodat er minder stroom wordverbruikt.
Het is absoluut de ultime muis heb eerder mer een Logitech MX610 gewerkt maar deze is vele malen fijner.